Adresaci szkolenia:
Pracownicy administracyjni szkół i placówek oświatowych oraz osoby, które odpowiedzialne są za wprowadzanie danych do Systemu Informacji Oświatowych SIO.
Cel szkolenia:
Szkolenie ma na celu podniesienie kompetencji uczestników i zdobycie kompleksowej wiedzy nt. działania SIO w 2025 roku w związku ze zmianami w zakresie finansowania zadań oświatowych.
Podczas szkolenia zapoznamy uczestników m. in.:
a/ jak prawidłowo wprowadzić dane do modułów – „uczeń”, „nauczyciel” i „dane zbiorcze”,
b/ jakie są nowe obowiązki terminy związane z naliczaniem i weryfikacją kwoty potrzeb oświatowych w SIO?
c/ jakie są nowe funkcjonalności w aplikacji SIO?
d/ jakie są potencjalne skutki finansowe dla samorządów wynikające z błędów w danych SIO?
1. Podstawy prawne.
2. Nowe obowiązki i terminy wprowadzania danych w związku ze zmianami w zakresie finansowania
oświaty.
3. Praca na instrukcjach technicznych i merytorycznych- omówienie zagadnienia.
4. Dostęp do SIO- zasady i wzory dokumentów – omówienie zagadnienia.
5. Wprowadzanie danych do modułu UCZEŃ:
a/ dane identyfikacyjne,
b/ procedura potwierdzania tożsamości,
c/ przypisanie do oddziału,
d/ dane dziedzinowe:
– dane dotyczące obowiązku szkolnego i obowiązku wychowania przedszkolnego,
– orzeczenia i opinie,
– miejsce zamieszkania,
– przypisanie do oddziału,
– wypadki,
– udział w zajęciach dodatkowych.
6. Wprowadzanie danych do modułu NAUCZYCIEL:
a/ dane identyfikacyjne,
b/ procedura potwierdzenia tożsamości,
c/ rejestracja umowy,
d/ przypisanie zajęć,
e/ awans zawodowy,
f/ dane dziedzinowe:
– umowa o pracę,
– stopień awansu zawodowego,
– wynagrodzenie,
– nieobecność w pracy,
– staż pracy,
– obowiązki,
– pensum,
– prowadzenie zajęć dodatkowych,
– wykształcenie,
– uprawnienia do prowadzenia zajęć.
7. Wprowadzanie danych do modułu DANE ZBIORCZE:
a/ infrastruktura,
b/ tereny sportowe,
c/ wyposażenie,
d/ pomieszczenia,
e/ zatrudnienie pracowników na stanowiskach niepedagogicznych,
f/ żywienie i dożywianie,
g/ zajęcia wdż,
h/ zajęcia świetlicowe,
i/ biblioteka,
j/ pomoc psychologiczno-pedagogiczna.
8. Sesja pytań i odpowiedzi – konsultacje z wykładowcą.