Zapraszamy Państwa na kompleksowe szkolenie dotyczące tematyki rozliczania wydatków na reklamę, reprezentację, sponsoring, upominki dla kontrahentów i pracowników oraz ich skutków w zakresie podatków PIT i VAT.
Koszty reprezentacji i reklamy są wydatkami, których zaliczenie lub nie do kosztów firmowych wzbudza wiele kontrowersji. Wywołane to jest faktem braku jednoznacznych przepisów w tym zakresie oraz częstymi zmianami prawa.
Na szkoleniu przede wszystkim podpowiemy jak:
– prawidłowo rozliczyć wydatki na działalność reklamową, reprezentacyjną, promocyjną?
– jak dokładnie udokumentować (jakie dokumenty) i uzasadnić, aby uniknąć ryzyka podatkowego?
– wskażemy kluczowe aspekty w interpretacji ogólnej MF, które należy wziąć pod uwagę klasyfikując koszty.
Niezależnie od tego, jak duże środki angażowane są przez podatnika w aktywności służące reklamie, reprezentacji i promocji, musi on dochowywać należytej staranności przy wyznaczaniu skutków podatkowych. Chodzi nie tylko o koszty podatkowe i dokonywane w celu ich właściwego rozliczenia rozróżnienie na reklamę i reprezentację, lecz także o podatek od towarów in usług.
Dlatego tak bardzo ważne jest śledzenie na bieżąco zmian w przepisach podatkowych dotyczących reklamy i reprezentacji oraz poznanie najnowszych interpretacji i orzecznictwa organów podatkowych.
I. Reklama, reprezentacja, prezenty, upominki, w tym:
1. Zasady kwalifikowania wydatków jako kosztów reklamy lub reprezentacji – warunki zaliczenia do KUP:
a/ jak rozróżnić reprezentację od reklamy?
b/ jakie działania marketingowe mogą być zakwestionowane przez Urząd Skarbowy jako „reprezentacja”?
c/ czy wydatki na reklamę banku (spoty radiowe, ulotki, kampanie online) można w całości zaliczyć do KUP?
2. Wydatki na upominki i gadżety z logo a koszty podatkowe, odliczania VAT od wydatków na drobne prezenty dla klientów banku.
3. Jakie limity obowiązują przy wręczaniu prezentów klientom (np. kalendarze, długopisy, gadżety)?
a/ czy i kiedy należy sporządzić PIT dla klienta?
4. Prezenty okolicznościowe wręczane pracownikom banku, zleceniobiorcom, współpracownikom banku:
a/ wyłączenie z kosztów podatkowych a przychód otrzymującego,
b/ czy prezent to darowizna, kiedy zakup prezentu może być KUP?
II. Szkolenia, konferencje, spotkania biznesowe, imprezy integracyjne:
1. Konferencje, szkolenia pracowników, zleceniobiorców i członków rad nadzorczych – KUP a przychód uczestnika, rozliczanie podatku VAT:
a/ czy konieczne jest posiadanie programu szkolenia, aby uznać wyjazd za koszt?
2. Imprezy integracyjne, spotkania okolicznościowe – źródło finansowania:
a/ udział pracowników i osób niebędących pracownikami,
b/ koszt podatkowy a prawo do odliczenia VAT.
3. Rozliczanie VAT w związku z nieodpłatnym udostępnianiem pracownikom, współpracownikom i klientom artykułów spożywczych (kawa, ciastka, catering, „owocowe czwartki”).
4. Zakup odzieży służbowej dla pracowników banku – możliwość zaliczenia do KUP a przychód pracownika.
III. Sponsoring:
1. Umowa sponsoringu. Sponsoring właściwy i niewłaściwy – skutki podatkowe dla sponsora i sponsorowanego.
2. Wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych:
a/ czy i kiedy dofinansowanie sponsorowanego będzie uznane za KUP?
b/ jakie dokumenty musi posiadać sponsor?
3. Odliczenie VAT u sponsora.
4. Środki pieniężne przekazane sponsorowanemu a przychód w PIT.
5. Brak wzajemności świadczeń a skutki podatkowe. Czy bank jako fundator nagrody w zawodach sportowych może jej zakup zaliczyć do KUP?
6. Czy bank może zaliczyć do KUP wydatki na sponsorowanie lokalnych wydarzeń?
IV. Sesja pytań i odpowiedzi – konsultacje.