Zapraszamy Państwa na kompleksowe szkolenie dotyczące tematyki rozliczania wydatków na reklamę, sponsoring, upominki dla kontrahentów i pracowników, programy lojalnościowe oraz ich skutków w zakresie podatków PIT i VAT.
Na szkoleniu przede wszystkim podpowiemy, jak prawidłowo należy rozliczyć te wydatki, jak dokładnie udokumentować i uzasadnić, aby uniknąć ryzyka podatkowego.
Ponoszenie wydatków na ten cel często wiąże się jednak z określonymi konsekwencjami podatkowymi tak po stronie finansującego jak i u osoby, do której skierowano określone świadczenie.
1. Reklama, reprezentacja, prezenty, upominki, w tym:
a/ zasady kwalifikowania wydatków jako kosztów reklamy lub reprezentacji – warunki zaliczenia do KUP,
b/ nieodpłatne przekazanie kontrahentom materiałów reklamowych – brak opodatkowania i prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu zakupu tych materiałów a koszty podatkowe,
c/ wydatki na upominki i gadżety z logo a koszty podatkowe, odliczania VAT od wydatków na drobne prezenty dla kontrahentów,
d/ wydatki świąteczne związane z kontrahentami i adresowane do pracowników,
e/ prezenty okolicznościowe wręczane pracownikom, zleceniobiorcom, współpracownikom i kontrahentom – wyłączenie z kosztów podatkowych a przychód otrzymującego,
f/ konferencje, szkolenia – koszt organizatora a przychód uczestnika, rozliczanie podatku VAT.
g/ imprezy integracyjne, spotkania okolicznościowe – źródło finansowania, udział osób niebędących pracownikami, koszt podatkowy a prawo do odliczenia VAT,
h/ rozliczanie VAT w związku z nieodpłatnym udostępnianiem pracownikom i współpracownikom artykułów spożywczych,
i/ zakup odzieży z logiem firmy dla klientów, partnerów biznesowych i pracowników firmy w kosztach spółki.
2. Konkurs, sprzedaż premiowa, program lojalnościowy:
a/ definicja konkursu, sprzedaży premiowej w interpretacjach organów podatkowych,
b/ nagroda w konkursie otrzymana przez przedsiębiorcę – przychód z działalności czy podatek zryczałtowany?
c/ konkursy, programy motywacyjne a koszty podatkowe, rozliczanie VAT w związku z loterią promocyjną,
d/ konkurs zorganizowany dla pracowników – obowiązki podatkowo-składkowe, rozliczenie VAT z tytułu nagród przekazanych w konkursach organizowanych przez pracodawcę,
e/ wygrana w konkursie, sprzedaż premiowa a zwolnienie w podatku PIT,
f/ zapłata za towar punktami lojalnościowymi – rabat czy przychód z nieodpłatnych świadczeń i obowiązek naliczenia vat należnego.
3. Sponsoring:
a/ umowa sponsoringu,
b/ wydatki na sponsoring w kosztach podatkowych,
c/ odliczenie VAT u sponsora,
d/ środki pieniężne przekazane sponsorowanemu a przychód w PIT.
4. Darowizna – skutki w podatku SD otrzymania prezentów i upominków:
a/ podmiot opodatkowania – na kim ciąży obowiązek zgłoszenia darowizny do opodatkowania?
b/ zwolnienia podmiotowe i przedmiotowe – jakie darowizny nie podlegają podatkowi, ochrona sytuacji majątkowej najbliższej rodziny,
c/ chwila powstania obowiązku podatkowego – złożenie oświadczenia a spełnienie świadczenia.
5. Sesja pytań i odpowiedzi – konsultacje.