W związku z nowelizacją Kodeksu Pracy pracodawcy zostali zobligowani do dokonania zmian i uzupełnienia o nowe zapisy istniejących już w ich instytucjach regulaminów i aktów wewnątrzzakładowych, a czasami wręcz opracowania zupełnie nowych dokumentów.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z zapisami Regulaminu Pracy w jednostkach oświatowych, który powinien być – w związku z nowelizacją Kodeksu Pracy zaktualizowany. Razem z wykładowcą uczestnicy szkolenia mają możliwość stworzenia optymalnego Regulaminu Pracy, zawierającego wszystkie elementy wymagane przez nowelizację Kodeksu Pracy. Zwrócimy uwagę też na częste błędy, które pojawiają się w regulaminie pracy, a które skutkują dotkliwymi konsekwencjami dla pracodawców.
1. Regulamin pracy w jednostkach oświatowych po zmianach w Kodeksie Pracy – konieczność dostosowania treści regulaminu pracy o nowe zapisy i zmiany wynikające z nowelizacji przepisów.
2. Weryfikacja regulaminu pracy:
a/ co jaki czas należy dokonywać rewizji regulaminu pracy?
b/ konsekwencje braku zmian regulaminu pracy w związku ze zmianą przepisów prawnych.
3. Nowe uprawnienia pracowników oświaty a zmiany w regulaminie pracy:
a/ prawo pracownika do równoległego zatrudnienia,
b/ uprawnienia pracownika do składania wniosków o formę zatrudnienia z bardziej przewidywalnymi i bezpiecznymi warunkami pracy,
c/ prawo do szkoleń.
4. Zmiany w regulaminie pracy – postanowienia, które musi zawierać regulamin pracy dotyczące:
a/ nowych urlopów związanych z rodzicielstwem,
b/ nowych urlopów opiekuńczych,
c/ dni wolnych od pracy z powodu siły wyższej,
d/ nowych przepisów o kontroli trzeźwości pracowników,
e/ nowych przerw w pracy przysługującym pracownikom,
f/ równego traktowania i zakazu dyskryminacji w zatrudnieniu,
g/ informowania pracowników o wolnych stanowiskach pracy,
h/ informowania pracowników o możliwości awansu,
i/ pracy zdalnej i okazjonalnej pracy zdalnej,
j/ prawidłowych zapisów dotyczących wyjść prywatnych,
5. Większa ochrona pracowników oświaty przed zwolnieniem – a zmiany w regulaminie pracy!
6. Ochrona dla pracownika przed niekorzystnym traktowaniem przez pracodawcę -wprowadzenie w praktyce jednostki oświatowej.
7. Uzupełnienie regulaminu pracy w zakresie:
a/ obowiązków pracodawcy co do zwolnienia od pracy z powodu działania siły wyższej w pilnych sprawach rodzinnych,
b/ obowiązków pracodawcy zapewnienia elastycznej pracy dla rodziców dziecka, które nie ukończyło 8 lat życia,
c/ obowiązków pracodawcy co do urlopu opiekuńczego.
8. Umowa o pracę na okres próbny – zmiany w regulaminie pracy w kontekście jednostek oświatowych.
9. Umowa na czas określony oraz jej wypowiedzenie w jednostkach oświatowych – zmiany w regulaminie pracy.
10. Większe uprawnienia pracowników oświaty i członków ich rodzin – zmiany w regulaminie pracy!
11. Elastyczna organizacja pracy – wzór dokumentu – informacja dla pracownika o przyczynie odmowy uwzględnienia wniosku o zastosowanie elastycznej organizacji pracy.
12. Czas pracy w jednostkach oświatowych – zmiany w regulaminie pracy w 2024 roku.
13. Informacja o warunkach zatrudnienia dla pracowników pedagogicznych oraz pracowników niepedagogicznych – uczestnicy otrzymują gotowe wzory informacji!
14. Rozszerzona informacja o warunkach zatrudnienia pracownika a regulamin pracy!
– praktyczne omówienie wzoru rozszerzonej informacji o warunkach zatrudnienia w jednostkach oświatowych.
UWAGA!
Na szkoleniu omówione zostaną aktualne, funkcjonujące dokumenty oraz najnowsze wzory zapisów w regulaminie pracy, które przekazane będą uczestnikom w formie materiałów szkoleniowych.