1. Najważniejsze zmiany w prawie pracy w kontekście Regulaminu Pracy w 2025 roku.
2. Nowe uprawnienia pracownika a zmiany w Regulaminie Pracy:
a/ prawo pracownika do równoległego zatrudnienia,
b/ zmiana formy zatrudnienia – uprawnienia pracownika do składania wniosków o formy zatrudnienia z bardziej przewidywalnymi lub bezpiecznymi warunkami pracy,
c/ prawo pracownika do szkoleń,
d/ prawo pracownika do równego traktowania i zakazu dyskryminacji w zatrudnieniu.
3. Dodatkowe przerwy w pracy w Regulaminie Pracy.
4. Wprowadzenie dodatkowego urlopu macierzyńskiego (IV.2025r.) i wymóg uregulowania procedur udzielania tego urlopu w Regulaminie Pracy.
5. Większa ochrona pracowników przed zwolnieniem a zmiany w Regulaminie Pracy.
6. Ochrona dla pracownika przed niekorzystnym traktowaniem przez pracodawcę – wprowadzenie w praktyce.
7. Poprawne zapisy w regulaminie dotyczące kontroli trzeźwości.
8. Jak poprawnie określić w regulaminie pracy stosowanie monitoringu?
9. Jakie zapisy ująć w regulaminie w związku ze znowelizowanymi przepisami KP dotyczącymi równego traktowania i zakazu dyskryminacji?
10. Jak prawidłowo ustalić w regulaminie pracy problematykę czasu pracy, m.in. okres rozliczeniowy?
11. Jak prawidłowo zapisać w regulaminie pracy sposób udzielania urlopu na żądanie?
12. Regulacje dotyczące sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy i udzielania zwolnień od pracy. Poprawność zapisu wykorzystania 2 dni celem siły wyższej!
13. Umowa o pracę na okres próbny – zmiany w Regulaminie Pracy.
14. Umowa na czas określony oraz jej wypowiedzenie – zmiany w Regulaminie Pracy.
15. Większe uprawnienia pracowników i członków ich rodzin w Regulaminie Pracy.
16. Elastyczna organizacja pracy – wzór dokumentu – informacja dla pracownika o przyczynie odmowy uwzględnienia wniosku o zastosowanie elastycznej organizacji pracy.
17. Regulacje w Regulaminie Pracy dotyczące organizacji pracy.
18. Regulacje w Regulaminie Pracy dotyczące urlopu wypoczynkowego i innych urlopów.
19. Weryfikacja Regulaminów Pracy:
a/ co jaki czas należy dokonywać rewizji Regulaminu Pracy?
b/ konsekwencje dla pracodawcy braku aktualizacji Regulaminu Pracy w związku ze zmianą przepisów prawnych.
20. Obowiązkowe załączniki do Regulaminu Pracy.
21. Sesja pytań i odpowiedzi – konsultacje z wykładowcą.