Celem szkolenia dotyczącego tematyki regulaminu pracy i szczegółowej informacji o warunkach zatrudnienia jest wskazanie prawidłowych zapisów, jakie powinny się w nich znaleźć, aby w pełni odpowiadać potrzebom pracodawców w 2024 roku.
W związku z nowelizacją Kodeksu Pracy, pracodawcy zostali zobligowani do dokonania zmian i uzupełnienia o nowe zapisy istniejących już w ich zakładach regulaminów i aktów wewnątrzzakładowych, a czasami wręcz opracowania zupełnie nowych dokumentów.
Postanowienia zawarte w regulaminie pracy oraz w informacji o warunkach zatrudnienia mają istotne znaczenie dla funkcjonowania organizacji, a ich naruszenie może stanowić wykroczenie przeciwko prawom pracowniczym i wiązać się z koniecznością wstecznego naliczania – w wyniku kontroli PIP – należności pracowniczych.
Szkolenie ma charakter praktycznych warsztatów, podczas których – krok po kroku – uczestnicy zapoznają się, jak w prawidłowy sposób tworzyć regulamin pracy oraz wprowadzać zmiany i aktualizacje.
Na szkoleniu omówiony zostanie przykładowy regulamin pracy po zmianach. Uczestnicy otrzymują gotowce regulaminów wraz z załącznikami w wersji edytowalnej do wykorzystania!
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma:
– wzór regulaminu pracy w firmach i jednostkach,
– wzór regulaminu pracy w placówkach oświatowych,
– wzór polityki antymobbingowej,
– wzór regulaminu kontroli trzeźwości.
1. Szczegółowa informacja o warunkach zatrudnienia według obowiązujących przepisów:
a/ co powinno się znaleźć w nowej informacji o warunkach zatrudnienia? Nowa rozszerzona treść informacji,
b/ informacja o warunkach zatrudnienia dla pracownika delegowanego,
c/ rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej,
d/ czy w informacji do umowy można podać zapisy regulaminu tylko w postaci podstawy prawnej?
e/ czy w informacji dodatkowej należy wskazać wszystkie składniki wynagrodzenia czy można odesłać pracownika do zapisów regulaminu wynagradzania?
f/ jak poinformować pracownika o szkoleniach prowadzonych przez pracodawcę w przypadku braku polityki szkoleniowej?
g/ jak prawidłowo wskazać procedury rozwiązywania stosunku pracy w ujęciu obowiązujących przepisów?
h/ jakie konsekwencje poniesie pracodawca za niepoinformowanie pracownika o warunkach zatrudnienia?– sankcje za nieudzielenie prawidłowej informacji.
2. Najważniejsze zmiany w prawie pracy w 2024 roku w kontekście regulaminów pracy.
3. Nowe uprawnienia pracowników a zmiany w regulaminie pracy:
a/ Prawo pracownika do równoległego zatrudnienia,
b/ Zmiana formy zatrudnienia,
c/ Prawo do szkoleń.
4. Dodatkowe przerwy w pracy w Regulaminie Pracy.
5. Większa ochrona pracowników przed zwolnieniem a zmiany w Regulaminie Pracy.
6. Ochrona dla pracownika przed niekorzystnym traktowaniem przez pracodawcę – wprowadzenie w praktyce.
7. Rozszerzona Informacja o Warunkach Zatrudnienia pracownika a Regulamin Pracy. Praktyczne omówienie wzoru Rozszerzonej informacji o warunkach zatrudnienia.
8. Informacje przy pracy za granicą, w tym przy podróżach służbowych.
9. Umowa o pracę na okres próbny – ZMIANY W REGULAMINIE PRACY.
10. Umowa na czas określony oraz jej wypowiedzenie – ZMIANY W REGULAMINIE PRACY!
11. Wniosek o bardziej przewidywalne warunki zatrudnienia
12. Większe uprawnienia pracowników i członków ich rodzin w regulaminie pracy.
13. Czas pracy – zmiany w Regulaminie Pracy w 2024 roku.
14. Elastyczna organizacja pracy – wzór dokumentu – Informacja dla pracownika o przyczynie odmowy uwzględnienia wniosku o zastosowanie elastycznej organizacji pracy.
15. Konsultacje z prelegentem – odpowiedzi na indywidualne pytania uczestników.