Zmiany w stażu pracy wprowadza nowelizacja Kodeksu Pracy, którą przyjął Sejm 12 września 2025 roku. Nowe przepisy wejdą dla sektora publicznego z dniem 1 stycznia 2026r.  Na szkoleniu kompleksowo zostaną omówione zmiany w zasadach naliczania do stażu pracy okresów zatrudnienia na umowach cywilnoprawnych czy prowadzenia działalności gospodarczej. Zmiany te będą miały istotny wpływ na uprawnienia pracowników zatrudnionych  w oświacie i samorządzie i związane z tym skutki płacowe przy ustalaniu  np. dodatku za wysługę lat czy nagrody jublileuszowej. Do stażu pracy będą wliczane także okresy sprzed wejścia w życie Ustawy – warunkiem jednak będzie ich właściwe udokumentowanie. Ze zmianami wiążą się nowe obowiązki dla pracodawców m.in. weryfikacja dokumentów, przeliczanie stażu pracy czy korekta regulaminów pracy.

Szkolenie ma charakter warsztatów praktycznych, podczas których wykładowca poda liczne przykłady wyliczania dodatku za wieloletnią pracę.