Szkolenie stanowi kompendium wiedzy dotyczące zasad zatrudniania pracowników samorządowych, praktycznych elementów rozwiązywania umów o pracę, zmiany warunków zatrudnienia w trakcie trwania stosunku pracy oraz podstawowych  zasad organizowania czasu pracy w jst.

Uczestnicy szkolenia  dowiedzą się m.in.:
a/ jak nawiązać i rozwiązać umowę z pracownikiem samorządowym
b/ jak powinna wyglądać rekrutacja na stanowiska urzędnicze
c/ jak poprawnie konstruować umowę o pracę
d/ jakie warunki muszą spełniać pracownicy samorządowi świadczący stosunek pracy na podstawie umowy o pracę
e/ jak wyglądają zasady zawierania porozumień zmieniających
f/  kiedy zawieramy porozumienie zmieniające, a kiedy wypowiedzenie warunków umowy o pracę
g/ jak należy postąpić w przypadku zmiany warunków zatrudnienia pracownika
h/ jak wyglądają zasady dotyczące organizowania czasu pracy w jednostkach samorządowych ( m.in. rozliczanie nadgodzin)
i/  jak powinna wyglądać i co obejmuje dokumentacja związana ze stosunkiem pracy.