1. Najważniejsze zmiany w prawie pracy w kontekście Regulaminów Pracy w 2025 roku.
2. Nowe uprawnienia pracownika a zmiany w Regulaminie Pracy:
a/ prawo pracownika do równoległego zatrudnienia,
b/ zmiana formy zatrudnienia – uprawnienia pracownika do składania wniosków o formy zatrudnienia z bardziej przewidywalnymi lub bezpiecznymi warunkami pracy,
c/ prawo pracownika do szkoleń.
3. Dodatkowe przerwy w pracy w Regulaminie Pracy.
4. Większa ochrona pracowników przed zwolnieniem a zmiany w Regulaminie Pracy.
5. Ochrona dla pracownika przed niekorzystnym traktowaniem przez pracodawcę – wprowadzenie w praktyce.
6. Umowa o pracę na okres próbny – zmiany w Regulaminie Pracy.
7. Umowa na czas określony oraz jej wypowiedzenie – zmiany w Regulaminie Pracy.
8. Większe uprawnienia pracowników i członków ich rodzin w Regulaminie Pracy.
9. Czas pracy 2025 – zmiany w Regulaminie Pracy.
10. Elastyczna organizacja pracy – wzór dokumentu – informacja dla pracownika o przyczynie odmowy uwzględnienia wniosku o zastosowanie elastycznej organizacji pracy.
11. Weryfikacja Regulaminów Pracy:
a/ co jaki czas należy dokonywać rewizji Regulaminu Pracy?
b/ konsekwencje braku aktualizacji Regulaminu Pracy w związku ze zmianą przepisów prawnych.
12. Szczegółowa informacja o warunkach zatrudnienia wg obowiązujących przepisów:
a/ co powinno znaleźć się w nowej informacji o warunkach zatrudnienia? Nowa rozszerzona treść informacji?
b/ informacja o warunkach zatrudnienia dla pracownika delegowanego,
c/ jak powinna wyglądać informacja o warunkach zatrudnienia uwzględniająca warunki pracy pracownika młodocianego?
d/ jak powinna wyglądać informacja o warunkach zatrudnienia uwzględniająca warunki pracy pracownika niepełnosprawnego?
e/ rozszerzenie informacji o warunkach zatrudnienia w przypadku pracy zdalnej,
f/ czy w informacji do umowy można podać zapisy Regulaminu Pracy tylko w postaci podstawy prawnej?
g/ czy w informacji dodatkowej należy wskazać wszystkie składniki wynagrodzenia, czy można odesłać pracownika do zapisów Regulaminu Wynagradzania?
h/ jak poinformować pracownika o szkoleniach prowadzonych przez pracodawcę w przypadku braku polityki szkoleniowej?
i/ jak prawidłowo wskazać procedury rozwiązywania stosunku pracy w ujęciu obowiązujących przepisów?
j/ jakie konsekwencje poniesie pracodawca za niepoinformowanie pracownika o warunkach zatrudnienia – sankcje za nieudzielenie prawidłowej informacji,
k/ jak skorygować błędną informację o warunkach zatrudnienia?
13. Aneks do umowy a informacja o warunkach zatrudnienia.
14. Rozszerzona informacja o warunkach zatrudnienia pracownika a Regulamin Pracy. Praktyczne omówienie wzoru rozszerzonej informacji o warunkach zatrudnienia.
15. Sesja pytań i odpowiedzi – konsultacje.