1. Przegląd najważniejszych zmian w prawie oświatowym związanych z organizacją nowego roku szkolnego.
2. Kierunki polityki oświatowej na rok szkolny 2024/2025.
3. Konstruowanie planu nadzoru z uwzględnieniem indywidualnych zasobów i potrzeb placówki oraz zgodnie z aktualnymi przepisami.
4. Planowanie działań dotyczących realizacji zadań statutowych szkoły:
a/ „kalendarz” nowego roku,
b/ plany pracy, w tym również plany pracy zespołów nauczycielskich oraz innych organów szkoły,
c/ tygodniowy plan pracy,
d/ szkolny zestaw programów nauczania,
e/ planowanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej – podstawowe etapy oraz zadania nauczycieli i specjalistów.
5. Przygotowanie szkolnego programu profilaktyczno-wychowawczego i planowanie współpracy z radą rodziców.
6. Zadania organizacyjne konieczne do wykonania przed rozpoczęciem każdego roku szkolnego:
a/ kontrola obiektu pod kątem zachowania bhp,
b/ przeglądy, atesty, certyfikaty – aktualizacja,
c/ aktualne druki szkolne,
d/ inne.
7. Sprawy kadrowe pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych.
8. Zadania dyrektora związane z awansem zawodowym.
9. Przygotowanie i przeprowadzenie rady pedagogicznej rozpoczynającej nowy rok szkolny – porządek obrad.
10. Nowelizacja statutu szkoły/przedszkola w związku z rozpoczęciem nowego roku szkolnego (zasady i nowości).
11. Standardy ochrony małoletnich- termin wdrożenia i podstawowe regulacje.
12. Konsultacje – pytania i odpowiedzi.