W komunikacie z dnia 12 lipca 2024 roku Minister Cyfryzacji zmienił termin stosowania e-Doręczeń przez podmioty publiczne wskazane w ustawie o doręczeniach elektronicznych. Obowiązek ten wchodzi w życie 1 stycznia 2025 roku.
Obowiązek korzystania z e-Doręczeń będzie dotyczył wszystkich podmiotów publicznych oraz firm (zgodnie z ustalonym harmonogramem).
Od dnia 1 stycznia 2025 roku podmioty publiczne będą musiały:
a/ mieć adres do e-doręczeń wpisany do bazy adresów elektronicznych (BAE),
b/ doręczać pisma na adres e-doręczeń podmiotom, które z niego korzystają
c/ zapoznanie z nowymi regulacjami ustawy o doręczeniach elektronicznych,
d/ zdobycie przez uczestników umiejętności zarządzania skrzynką do e-Doręczeń oraz wysyłania, odbioru i archiwizacji korespondencji,
e/ zdobycie umiejętności zakładania adresu do e-Doręczeń.
1. Obowiązek prawny – Zmiany w ustawie o doręczeniach elektronicznych.
2. Obowiązkowe stosowanie adresu do doręczeń elektronicznych i elektronicznej skrzynki doręczeń.
3. Jak przebiega proces zakładania adresu do e-Doręczeń?
4. Bazy adresów elektronicznych – w jaki sposób je stosować w 2025 roku?
a/ zakres przetwarzania danych,
b/ podstawa wpisu do bazy,
c/ metoda wpisu do bazy,
d/ aktualizacja danych.
5. Rodzaje podpisów i pieczęci elektronicznych oraz zasady funkcjonowania kont powiązanych z ePUAP.
6. Ochrona danych osobowych przy użytkowaniu baz adresów elektronicznych w praktyce.
7. Nowe role i obowiązki oraz odpowiedzialność nadawcy korespondencji.
8. Używanie elektronicznego obrotu korespondencji w praktyce.
9. E-doręczenia a opracowanie obowiązkowej dokumentacji.
10. E-doręczenia a ePUAP.
11. Niebezpieczeństwa w przypadku używania e-doręczeń.
12. Sesja pytań i odpowiedzi – konsultacje z wykładowcą.